Kartaltepe Mah. İncirli Cad. No:48 Bakırköy / İstanbul
|Randevu Al: 0212 963 22 69
    ideal kiloya ulaşmak için

    İdeal Kiloya Ulaşmanın 15 Yolu

    ideal kiloya ulaşmanın yolları

    İdeal Kiloya Ulaşmanın 15 Yolu

    İdeal kiloya ulaşmak çoğu zaman kabusa dönüşüyor. Aylarca süren diyet ve egzersiz programları ile istenilen kiloya ulaşamamak beraberinde hayal kırıklığı ve depresyonu getiriyor. Ciddi rahatsızlıklara sebebiyet veren bu durumların tedavisi ise çok zor oluyor. Dolayısıyla zayıflama serüvenine başlamadan önce uzman bir diyetisyen ile görüşmek gerekiyor. Kişiye özel olarak hazırlanan beslenme programları daha başarılı oluyor.

    Diyetisyenler tarafından önerilen beslenme programlarında yer alan öneriler ve ideal kiloya ulaşmak için dikkat edilmesi gerekenler:

    1. Yavaş ve iyi çiğneyin.

    İdeal kiloya ulaşmanın yolu, besinleri yavaş çiğnemekten geçiyor. Yavaş yemek yediğinizde tokluk hissini daha erken hissetmiş olacaksınız. Yemek esnasında lokmalar arasında çatalınızı, kaşığınızı, bıçağınızı masaya bırakın ve yemeğinize sık sık ara verin. Faydasını göreceksiniz.

    1. Pilav-makarna tabağınızı küçültün.

    Pilav, makarna, börek gibi kalorisi yüksek yiyeceklerin miktarını uygun şekilde ayarlayın. Tabaklarınızı küçültün.

    1. Su için.

    İdeal kiloya ulaşmanın yolları arasında su içmek de var tahmin edersiniz ki. Günlük ortalama 2 – 3 litre su içerseniz hem tok kalırsınız hem de zayıflarsınız.

    1. Spor yapın.

    İdeal kiloya ulaşmak için spor ve egzersiz yapın. Öfke, depresyon, sıkıntı, anksiyete ve yalnızlık gibi negatif duygu durumlarında elinize ilk gelen şeyi yemek yerine spor yapmaya yönelin.

    1. Posalı besinlerin tüketimini arttırın.

    Yeterli posa tüketmek ideal kiloya ulaşmanın yolları arasında yer alır. Öğünlerinizde sebze ve salata yiyerek gerekli posayı alabilirsiniz. Gün içerisinde 3-5 porsiyon meyve tüketin, haftada mutlaka 1-3 kez kurubaklagil (kuru fasulye, nohut, mercimek, barbunya gibi) yemekleri tercih edin.

    1. Doymuş yağları mutfağınızdan atın.

    Yemekleri pişirirken özellikle hayvansal kökenli doymuş yağlar (tereyağı, sadeyağ, iç yağı vb.) mutfağımızda mümkün olduğunca yer almamalıdır. Bu besinler, kandaki kolesterol düzeyini ve buna bağlı yüksek tansiyon riskini de arttırabilmektedir. Zeytinyağı ve diğer bitkisel sıvı yağları tercih etmeniz gerekir.

    1. Ev yapımı içecek tüketin.

    İdeal kiloya ulaşmanın yolu, evinizde hazırladığınız doğal besinleri tüketmekten geçiyor. Kalorili ve şekerli içecekler tüketmektense evinizde hazırladığınız limonata, buzlu yeşil çay veya ev yapımı soğuk kahveyi içebilirsiniz.

    1. Tatlı yerine meyve yiyin.

    Tatlı tüketmek yerine karpuz, kavun, elma, armut, erik, incir ve şeftali gibi mevsim meyvelerini tüketin. İdeal kiloya ulaşmak için diyet yaparken hafif beslenin, diyet programınızı bozmayın.

    1. Kahvaltı etmeden güne başlamayın.

    Yapılan araştırmalar gösteriyor ki; düzenli kahvaltı yapmayan veya kahvaltıda yeterli miktarda ve doğru besinleri tüketmeyen kişiler daha çok obez oluyor. Bu nedenle kahvaltı yapmadan güne başlamak büyük bir hata oluyor.

    1. Öğün atlamayın.

    İdeal kiloya ulaşmak için günde 6-8 öğün beslenmelisiniz. 3 ana öğün, diğerleri ise ara öğünler olmak üzere vücudunuzun ihtiyacı olan besinleri tüketmelisiniz. Atladığınız öğünler nedeniyle daha çok acıkırsınız. Dolayısıyla bir sonraki öğünde çok yemek yersiniz.

    1. Yeşil çay için.

    Yeşil çayın içerdiği antioksidanlar hem vücudunuzu yeniler hem de metabolizmanızı hızlandırır. Hızlı kilo vermeye de olumlu etki yapan yeşil çayı günde 2 – 3 bardak tüketebilirsiniz.

    1. Ağır akşam yemeklerine son verin.

    Akşam yemeklerinde yağlı menüler yerine hafif salatalar ya da ızgara tavuklar tüketin. İdeal kiloya ulaşmak için akşam kaçamaklarına son vermelisiniz.

    1. Düşük kalorili tatlılar yiyin.

    Tatlı yerine meyve yemenizin daha sağlıklı olacağını söylemiştik ancak tatlı krizlerinizin önüne geçemiyorsanız düşük kalorili bir fincan sıcak çikolata ya da sütlü tatlı yiyebilirsiniz. Tabi aşırı olmamak kaydıyla.

    1. Tam tahıllı gıdalar tüketin.

    Doğal kepekli tahıllı ekmekler ile hem tokluk hissiniz uzun süre devam edecek hem de sağlıklı şekilde zayıflayacaksınız.

    1. Sebzeli atıştırmalar hazırlayın.

    İdeal kiloya ulaşmanın yolu sebze tüketmekten de geçiyor. Dizi ya da film izlerken, arkadaşlarınızla otururken, mideniz kazındığında abur cubur yemek yerine havuç ve salatalık yiyebilirsiniz.

    Bu önerilere uyarken aynı zamanda kendinize bir not defteri alın ve gün içinde tükettiğiniz besinlerin kalorisini hesaplayın. Ne kadar egzersiz yaptığınızı, kaç kilo kaybettiğinizi not alın. Böylece motive olacak ve kalori aşımından sakınarak sağlıklı besleneceksiniz. İdeal kiloya ulaşmak için elinizden geleni yaptığınızda kısa sürede sonuç alacaksınız.